fredag 23 februari 2018

Vecka 9

Jag vill börja med att påminna er om att ta tillbaka era matteprov som ni fick hem för påseende. En förälder ska ha skrivit sin namnteckning på  provet så att jag vet att minst en förälder sett ditt resultat.

Denna sista veckan före Sportlovet ska vi ha vernissage här på skolan och så ska ni vara med och arrangera årets Sparkrace för lågstadiet. Mer information om detta finns nedan.

Eftersom vi har Sparkracet på fredag så har vi engelskaläxan till torsdag: verb och 5 meningar.

Måndag: Bad.

Läxgruvan direkt efter badet.

Tisdag:

Onsdag: Musikdag. Bussen till Bolagsskolan går 8.10.

Torsdag: Hk. Grupp 1 åker buss dit klockan 8.10.

Engelska läxförhör, bara verb och 5 meningar.  Veckans verb är: ring, rise, run, say och see.

Idrott - OBS!! Ingen deltar utan ombyte.

Under hösten har eleverna arbetat med ämnet bild och färdigställt många och olika konstverk. Dessutom har de gjort mekaniska lådor i ämnet teknik. Dessa hade jag velat att eleverna skulle ta hem innan jag slutar.
Jag hade även velat hitta på något ”mys” innan vi skiljs åt.

Så, torsdagen den 1 mars bjuder jag och Carola (tillsammans med eleverna) på fika och vernissage här på skolan. Föräldrar och syskon är välkomna hit mellan 14-16. Då kan ni fika, titta på konst och sedan hjälpa till att transportera hem konstverk och mekaniska lådor.

Hoppas att så många som möjligt kan komma.

Ni elever får sluta tidigare på fredag som kompensation för torsdagens vernissage.

Fredag: Ingen slöjd!

Förbereda och genomföra Sparkracet. OBS!! Alla klär ut sig - en hel mundering, en rolig hatt, vad som helst som kan liva upp stämningen kring Sparkracet lite. Ingen får dock klä ut sig för att skrämmas eller vara clown.

Äta tidigare (ca 11.10) och sluta efter vi har ätit.

Vecka 10: SPORTLOV!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar