fredag 19 januari 2018

Mobiltelefoner och PRAO

Idag fick jag höra av Lena Uddenberg att elever från vår klass har använt mobiltelefoner när de är på Luossaskolan. 

Jag har aldrig behövt införa något totalförbud mot att ta med sig sin mobiltelefon till skolan som tidigare mellanstadieklasser har haft och har sagt att så länge jag inte ser eller hör mobilen så bryr jag mig inte om att den är i väskan eller jackfickan.

Hur gör vi nu? Jag vill gärna tro att det räcker att jag, Lena och ni föräldrar pratar med eleverna men skulle detta upprepas så får vi väl också införa ett förbud.

Jag har fått frågan om vi ska ha PRAO denna termin. Skolorna i kommunen har tagit beslutet att vi sparar PRAO till högstadiet då arbetsplatser runt om i Kiruna har signalerat att det annars blir för mycket. Marion har skrivit om detta på vklass tidigare i höstas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar