fredag 8 januari 2016

Välkommen till en ny termin måndagen den 11 januari 2016

Då var det (redan) dags för att starta vårterminen 2016!

Vi kör igång efter schemat från dag ett och arbetar på som vanligt och har läxor som vanligt.
Vi testar multiplikationskunskaperna på måndag. Då får eleverna också både matteläxa och engelskaläxa.
Matteläxan blir multiplikationsuppställningar.
Engelskaläxan blir en repetition på den läxan eleverna hade innan jul det vill säga; personliga och possessiva (ägande) pronomen.
Eleverna har innegympa denna dag.

OBS!!Redan på torsdag 14 januari är det dags att redovisa de metallförpackningar och småelektronik vi samlat ihop i Tekniska verkets tävling "Årets vägvisare". Det betyder att eleverna måste ta hit allt till på onsdag så att jag kan se hur mycket som samlats ihop och avgöra vilken hjälp vi behöver för att frakta upp allt till Folkets hus någon gång mellan 12 och 15 på torsdag för invägning. Klassen får 1 poäng för varje kilo metall och 1 poäng för varje småelektronik. Vikten delas sedan ut på antalet elever i klassen som deltagit för att få ett medelvärde.

OM det är så att vi varit väldigt flitiga så kommer jag nog behöva hjälp att frakta upp allt till Folkets hus. Finns det någon/några som kan hjälpa oss att göra det så hör av er till mig via sms senast tisdag så kontaktar jag er på onsdag eftermiddag när jag sett hur mycket vi samlat in.
Johannas nr. 076-1021442


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar