fredag 29 januari 2016

Vecka 5

Som ni säkert har märkt har jag inte skickat hem resultaten på elevernas förhör på ett tag och jag har ingen annan ursäkt än att jag helt enkelt har glömt. På måndag kommer de senaste förhören hem så att ni får se hur det gått för era barn.

Måndag:Tabelltest och matteläxan kommer hem, det blir den problemlösning i flera steg som jag skrev att eleverna skulle haft vecka 4. Bad.

Onsdag: Den sista musikdagen. Buss från skolan 8.10.

Torsdag: Temaförmiddag. Mellanstadiet har olika värdegrund-s/samarbetsaktiviteter hela förmiddagen så idrotten utgår. Vi är på skolan, äter lunch som vanligt och har lektioner enligt schema efter lunch. Inlämning av matteläxa.

Fredag: Glosförhör

Vi har fått en ny lärarplattform som ska ersätta Edwise. Edwise stängs ner sista januari och ersätts efter det med Vklass. Ni föräldrar kommer att komma åt den nya lärarplattformen inom snar framtid. Inför detta kommer vi att samlas i skolan för information om hur man använder den. Mer information kommer inom kort.
Jag har tänkt ha utvecklingssamtalen innan sportlovet och till dess bör ni alla vara inne i Vklass.

I mars månad kommer åter "Skolstruktur 2.0" tas upp i Barn - och utbildningsnämnden. Förslaget om att göra Tuolluvaaraskolan till en F-3 skola finns troligast kvar och har ni åsikter om det, så passa på att kontakta era politiker.

Denna vecka har Isak och Albin bloggat. Deras inlägg finns nedanför detta.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar