torsdag 23 november 2017

Vecka 48

Under veckan kommer vi fortsätta ha muntliga nationella prov i matematik. Jag tar ut de sista två grupperna så fort jag har chansen.

Måndagen den 4/12 har vi prov på Europas länder. Ni har alla fått hem ett papper med alla länder ni ska kunna. Ni kan också träna på Seterra, länk finns här på bloggen under "Bra länkar". 

Det kan vara lite skillnad på vilka länder som är med i Seterra och på pappret jag skickat hem men det är länderna på pappret som gäller.

Måndag: Idrott. Läxgruvan. Ingen matteläxa p.g.a. geografiprovet.


Tisdag: Ev. Luciaträning.


Onsdag:


Torsdag: Idrott. Teater i Jukkasjärvi ca 9.00. Lektioner som vanligt före och efter.


Fredag: Slöjd. Engelska läxförhör. Ny engelskaläxa.

Engelskaläxan denna vecka (vecka 48):
Ni har ju redan fått hem en lista med olika ämnen att prata om. Nu ska ni förbereda er på att prata om 5 nya ämnen. Träna på att prata om dessa ämnen flera gånger. Bestäm dig också för två frågor du vill ställa en kompis om det du pratar om. Markera på pappret vilka ämnen du valt och ta med pappret till skolan (fredag). På fredag väljer jag ett av dem som ni får redovisa för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar